Skip to main content

Drachtster Boys - Oranje Nassau (3-0)

Wie haakt er aan bij de top van de middenmoot?

Drachtster Boys - Be Quick 1887 (1-2)

Aansluiting gemist zaterdag 24 januari 25

De Harde Kern en liefde voor de club

Wie is de Harde Kern en wat is hun drijfveer?

Drachtster Boys - Rolder Boys (2-2)

Teleurstellend gelijkspel, maar hé we staan op 4!

Kunststof Kozijnen Fabriek Heerenveen

steunt Drachtster Boys

Mijn Huidspecialist

van José la Fleur is nieuwe sponsor Drachtster Boys

PROMOVEO Zorg

Nieuwe sponsor Drachtster Boys!
Het laatste nieuws

Boeiende avond met Hans Nijland met foto's

Op woensdag 9 november jl. heeft de OSDB een gezellige avond georganiseerd met spreker Hans Nijland.

Hans Nijland richtte samen met Jelte Hut uitgeverij Adrem op en verkocht het florerende bedrijf halverwege de jaren ’90. Op zoek naar een nieuwe uitdaging werd hij gevraagd door FC Groningen. De ‘Trots van het Noorden’ was zijn glans aan het verliezen en zware tijden volgden. Nijland begon op 1 juni 1996 als commercieel manager bij de voetbalclub, maar een half jaar later al werd hij benoemd tot algemeen directeur. Nijland was 23 jaar de beleidsbepaler van FC Groningen en de langst zittende algemeen directeur in het betaalde voetbal. Onder zijn leiding krabbelde de noodlijdende en zieltogende Groningse club weer op tot het voetbalbolwerk van Noord[1]Nederland van heden ten dage. In 2019 nam Hans afscheid van zijn club.

Ongeveer 40 genodigden zaten 2 uur lang gekluisterd aan de lippen aan Hans, die mooie verhalen en anekdotes vertelde hoe hij bij FC Groningen verzeild raakte en verschillende posities betrok. Ook hoe hij met MAVO 4 op zaak de transfermarkt bezocht en de nodige leuke, bijzondere maar ook verrassende en bizarre onderhandelingen meemaakte. Veel is na te lezen in het boek ”Boerenbluf op de transfermarkt”, waarin onder andere het aantrekken van Luis Suàres staat beschreven.

Na afloop signeerde Hans het boek, dat gretig aftrek vond onder de aanwezigen. Er werd nog lang lange praat onder het genoeg van een hapje en een drankje.

Bekijk de fotro's


Sponsormogelijkheden

In Nederland gaat jaarlijks bijna vijfhonderd miljoen euro om in sportsponsoring. De helft ongeveer gaat naar de topsport, de andere helft is voor de breedtesport. Ook Drachtster Boys eet mee uit de ruif van de sponsoring. Ondernemers Sociëteit Drachtster Boys (OSDB) bestaat uit een groot netwerk van lokale en regionale ondernemers die de club een warm hart toedragen. Maar die liefde komt niet van één kan. Het goede imago van Drachtster Boys biedt ondernemers een perfecte mogelijkheid te profiteren van een brede regionale uitstraling. Het ‘uitnutten’ van het ondernemersnetwerk is anno 2008 een geaccepteerd en effectief instrument voor succesvolle bedrijfsvoering. Dat verklaart ook de gestage groei van sportsponsoring in de breedste zin van het woord. De kracht van sportsponsoring is groot. Met name waar het gaat om imagoversterking, verhoging van product- of merkbekendheid.

Foto's
25 januari 2020 - Drachtster Boys - d'Olde veste'54 (0-1)
19 november 2019 - OSDB-uitje: bezoek Nederland - Estland (5-0)
21 september 2019 - Drachtster Boys - Blauw Wit'34 (0-1)
3 mei 2019 - Klaverjassen in de OSDB
Drachtster Boys tegen sc Heerenveen
Drachtster Boys tegen sc Heerenveen
Drachtster Boys tegen Winsum